Hybride
werken

Van kantoortuin naar thuiswerkplek

De manier van werken verandert en hybride werken raakt in een stroomversnelling. Meer dan ooit willen en moeten medewerkers overal kunnen werken. De kantoortuinen zijn verwisseld voor de thuiswerkplek. Hoe ga je om met deze uitdagingen en welke keuzes maak je om jouw medewerker thuis te faciliteren? Wij hebben veel ervaring in het adviseren over en implementeren van innovatieve werkoplossingen. Wij helpen je hier graag bij.

 

Faciliteer een goede werkplek

Als organisatie ben je verantwoordelijk om een goede werkplek te faciliteren voor jouw medewerkers. De snelheid waarmee keuzes gemaakt moeten worden vraagt om ondersteuning. Je wordt uitgedaagd om jouw medewerkers overal efficiënt en effectief te laten werken. Hoe zorg je dat jouw medewerkers optimaal gefaciliteerd worden? Hoe zorg je voor optimale samenwerking en sociale interactie tussen jouw medewerkers? En hoe ontwikkel je een gedegen beleid voor de toekomst?

Hoe zorg je voor een goede balans in hybride werken?

Ondersteun jouw medewerkers optimaal

Om het beste uit jouw medewerkers en hybride werken te halen is het belangrijk om de juiste faseringen aan te brengen. Dat begint bij het beschikbaar stellen van de thuiswerkplek tot het wijzigen van de beleidsstukken van jouw organisatie. Wij helpen je om de juiste route te bepalen. Of dat gaat om advies of het leveren van hardware en meubilair via een gepersonaliseerde webshop. Onze specialisten verzorgen tevens de uitrol en installatie van de thuiswerkplekken. Zo kunnen wij je op elk gebied ondersteunen.

Kom meer te weten over de
complete thuiswerkplek

Fase 1: Faciliteren

Het begint simpelweg met het faciliteren van een juiste thuiswerkplek. Stel als eerste het assortiment samen. Dit assortiment stellen we vervolgens beschikbaar via jouw gepersonaliseerde Choose IT webshop. Wij adviseren je daarbij en leveren en installeren de complete werkplek bij medewerkers thuis, van kantoormeubilair tot IT-hardware en software met bijbehorende dienstverlening.

Fase 2: Vitaal werken

De basis is op orde en medewerkers werken vanuit huis. De werkplek is ergonomisch ingericht en het meubilair is volgens de Arbowet geïnstalleerd. Samen met jou hebben we er alles aan gedaan om het de medewerker zo comfortabel mogelijk te maken. Maar hoe zit het met de fysieke en mentale gezondheid van de medewerkers als ze grotendeels vanuit huis werken? Is de pauze, ook thuis nog steeds een echte pauze? Is de wandeling op kantoor, thuis ook een wandeling? Missen we de collega’s om ons heen?

We kennen de vergadertools op de laptops allemaal wel maar zetten we die ook efficiënt in? Hoe bereik ik mijn collega, team of bedrijf met een vergadertool en hoe communiceer ik in een dergelijke oplossing?

Deze fase is van essentieel belang om hybride werken mogelijk te maken. Al deze vragen worden onderzocht en beantwoord tijdens verschillende assessments en digitale trainingen.

Fase 3: Continuïteit

De keuzes die in de eerste en tweede fase zijn gemaakt, vormen de basis voor het thuiswerkbeleid van jouw organisatie. Het opnemen van wijzigingen in jouw beleid overstijgt meer dan alleen regels aanpassen, bij dit proces betrek je onder andere HR, Finance en IT. Hier komen vraagstukken als kantoorpanden, manier van samenwerken en functie van kantoorlocaties naar voren.

Door het optimaliseren van de processen en deze op te nemen in jouw beleidsstukken ben je klaar voor de toekomst en zorg je voor meer inzicht en duidelijkheid naar medewerkers. Je wordt door ons begeleid bij het maken of aanpassen van de beleidsdocumenten.

Persoonlijk advies nodig?

Wil je meteen aan de slag met het stappenplan? Of heb je nog hulp nodig bij een IT-beleid voor thuiswerken? Wij helpen je hier graag bij.

024 – 209 20 00

Werkdagen van 08:30 – 17:30

Verstuur bericht

via ons contactformulier

Contact opnemen

ContactformulierClose

Bedankt voor uw interesse in Centralpoint. Op werkdagen tussen 8:30 en 17:30 uur kunt u voor zakelijk IT advies live met een van onze medewerkers chatten of whatsappen. Laat hieronder uw vraag achter dan zorgen wij er voor dat u binnen 1 werkdag een antwoord krijgt.

* u kunt als Consument niet bij ons bestellen. => Lees hier onze privacy- en cookieverklaring