Ergonomie

Een ergonomische werkplek bevordert het comfort en de productiviteit van medewerkers. Met de juiste accessoires minimaliseer je de RSI-klachten bij jouw medewerkers. Of zij op kantoor, onderweg of thuis werken.

Waarom is ergonomie belangrijk?

Uit onderzoek blijkt dat maar liefst 11% van de zieke medewerkers thuis zit wegens RSI-klachten en 60% van werkend Nederland loopt het risico op RSI-klachten. Deze klachten ontstaan bij een herhaalde beweging, waardoor er continu spanning op dezelfde spieren staat. Een goede, ergonomisch ingerichte werkplek en voldoende beweging zijn belangrijk om RSI te voorkomen. Gezonde medewerkers zijn meer tevreden en uiteindelijk jouw klanten ook.

Ergonomie verbeteren

Met een aantal aanpassingen is het eenvoudig om een ergonomische werkplek te creëren.

Stoelhoogte

Voeten plat op de grond en knieën in een hoek van 90 graden. Een voetensteun kan je hierbij helpen.

Tafelhoogte

De juiste hoogte is op ellebooghoogte. Zorg daarom dat jouw bureau gemakkelijk te verstellen is.

Armen

Steun met je armen op de armsteunen. Dan krijgen jouw armen meer rust.

Rugleuning

Kantel de rugleuning 2 cm naar achteren. Zo houd je een actievere houding.

Schermhoogte

Bovenkant van het scherm iets onder ooghoogte. Met een laptopstand kun je nekklachten verlagen met 32%.

Afstand tot scherm

De beste afstand is minimaal armlengte. Strek je arm uit, raak je het scherm? Dan heb je de goede afstand.

Documenten

Leg documenten, tablet of smartphone in lijn met je scherm op een hellend vlak. Dat is beter voor je nek en rug.

Muis

Gebruik een compact toetsenbord, zodat je niet naar de muis hoeft te reiken en zet de muis recht voor je schouder.

Meerdere schermen

Wanneer je met meerdere schermen werkt, zet dan je primaire scherm recht voor je. Met een monitorarm kun je ze op een juiste manier afstellen.

Persoonlijk advies nodig?

024 – 209 20 00

Werkdagen van 08:30 – 17:30

Verstuur bericht

via ons contactformulier

Contact opnemen

ContactformulierClose

Bedankt voor uw interesse in Centralpoint. Op werkdagen tussen 8:30 en 17:30 uur kunt u voor zakelijk IT advies live met een van onze medewerkers chatten of whatsappen. Laat hieronder uw vraag achter dan zorgen wij er voor dat u binnen 1 werkdag een antwoord krijgt.

* u kunt als Consument niet bij ons bestellen. => Lees hier onze privacy- en cookieverklaring